7.12.2017

# azim # bateri

Whiplash'i ayakta izlemek.



Küçük yaşlardan itibaren bateri çalmaya başlayan Andrew, yaptığı işte uzmanlaşmak ister. Üniversite tercihinde de ülkenin en iyi müzik okulu olarak gördüğü Shcarffer Konservatuarı'na girer. Henüz 19 yaşındadır ama dersler harici var gücüyle  bateri çalıp antrenman yapar. Bir gün, okulun en sert hocalarından biri olan caz duayeni Terence Fletcher'ın dikkatini çeker. Fletcher Andrew'ü okulun en parlak öğrencilerinin seçildiği ve sürekli yeni yarışmalara hazırlanan "studio band"e seçer. Başarısı kadar acımasızlığıyla da ün yapmış olan Fletcher, Andrew'u kapasitesini sonuna kadar kullanmadan onu  asla başarmış saymayacaktır. Genç bateristin önünde sadece mesleki bir test değil, psikolojik bir sınav da vardır... Senaristliğini ve yönetmenliğini Damien Chazelle'in üstlendiği filmin başrolünde Miles Teller yer alırken karşısında kendisine J.K. Simmons eşlik ediyor.

Ben Whiplash kadar gerçekçi, etkileyici, insanı tamamıyla azmetmeye istekli hale sokan bir film daha görmedim. Bu film de ne ararsanız var  azim, hırs, gözü karalık, iştahlı istek, vazgeçmemek, tutku ve daha bir sürü şey..

İzlemeye başladığınız anda film sizi içine almaya başlıyor. O nasıl bir başarma arzusudur. 
Sizi tüm hayattan koparıp tutku derecesinde hayalinizi gerçekleştirme ve onun peşinden delicesine sürüklenmeye götüren. 
Bir ara baktım ayağa kalkmışım, ve televizyonun karşısında nefesimi tutmuş filmi izliyorum. 
Ayakta izledim, ayakta alkışladım, ayakta ağladım, ve kendime acayip sözler verdim bu filmi izlediğim gece sonrası.

Giriş bölümü ve gelişme bölümünde her şey durağan bir şekilde insanda merak uyandırırken, finalinde ise seyirciyi ekrana kitleyip şaha kaldıran  ve izleyenleri şahane bir solo atma sahnesiyle mutlu son dediğimiz finale resmen kitlemiş filmimiz.

Bu filmi izleyin derim, durağan hayatınıza bir nefes getirsin, kararlarınızı netleştirsin, hayatınızı değiştirsin, sizi tamamen pozitif enerjisiyle  yenilesin.














Yorum Gönder

ENTER the VOID

- Temel olarak, öldüğünde ruhun bedenini terk ediyor, başlangıçta tüm hayatın gözünün önünden geçiyor, sihirli bir aynada yansıması gi...

Günün Resmi

Günün Resmi
Amerika Hayalim