2017-09-15

# 2.elkıyafetler # modadünyası

Benim İlginç Moda Dünyam ( Volüm-1)



Moda der ki; güzel ve kaliteli giyinin:) 

Moda deyince yazacak o kadar kulvar var ki; sokak modası, vintage ürünler, ünlü modacılar, moda evleri, kolaj tasarımcılar, ünlülerin kıyafetleri, bit pazarlarındaki yöresel kıyafetler, yerel kıyafetler, özel tasarım butik işler, tasarım işler, kes biç işler ve daha bir sürü şey, 
Modanın kalbinin Paris'te , Avrupa'da attığını duyarız hep, ünlü modacıları, nefis göz alıcı defileleri ve bu defileye eşlik eden süper baby face,  sıfır beden, uzun bacaklı,  çarpıcı nefis güzellikteki   mankenlerini.
Bana göre  ise modanın kalbinin attığı yer sokak modasıdır. İster avrupa ülkelerinde nezih bir kafede oturup kahvenizi yudumlarken, isterseniz şurada Nişantaşı ve Kadıköy bölgesinde bir yerlerde dinlenirken, sokaktan gelip geçen insanları seyre daldığınızda,  giyim kuşamlarını izlediğinizde ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum. 
Öyle şahane kombinler,  kıyafetler, giyim tarzları vardır ki bir taraftan olduğunuz mekanın hakkını vererek bedeninizi  bir şeyler içip dinlendirirken, gözleriniz de bu cıvıltı da bu rengarenk geçişte bayram eder .
Böyle günlerde gezerken  , evet bu kıyafetimi bunla tamamlayıp, şu elbisemle, şu fular ve şapka uygun gider diye düşünürken  bulurum kendimi, önemli olan moda diye her şeyi satın almak değil illa ki, aslolan şey, bedene uyumlu olan, hatlarınızı siz istediğiniz ölçüde ortaya çıkaran giyim şeklidir.  Rahatlık da tabi  bir derece de önemli, moda öyle veya  böyle dünya trendini, alışverişi ve tüketim toplumunu etkiliyor. Ben bile  bazen bu tüketim çılgınlığından  kendimi alamıyorum, pzt günü çıkacağım Bakü yolculuğum için, bir kaç parça eşya, güzel deri bir çanta (H&;M), ayakkabı, (Polo Hılfıger) özel tasarım t-shırt (Mavi Jeans)  ve en çok sevdiğim japon mağazasından aldığım (Japon Miniso)  turuncu rujum çoktan seyahat çantasında yerini aldı bile:))) tüketim  çılgınlığı iyi hoş ama yine de ayağını yorganına göre uzatmak, ihtiyacımız olmayan şeyleri almamak lazım diyorum ben yine:))
Bir süre daha modayı inceleme volüm yazı serisi ,  yukarıdaki başlıklar adı altında devam edecek, Bakü dönüşü yolculuğumun detaylarını ve youtobee için çektiğim videolarımı paylaşacağım sizlerle..
Moda ile bu kadar yakından haşır neşir olma sebebim, biraz annemden kaynaklı, kendisi bana göre dünyanın en güzel giyinen kadınıymış eski dönemlerde, renk uyumu, aldığı ürünlerin kalitesi, hiç kimsenin aklına gelmeyecek tarzda giyinişi ve kendine gerçekten bakması muazzammış. Kendisini tanısanız çok seversiniz zaten, çok eli açık, misafirperver, siyaset sever, kuş sever, bahçe sever, misafir sever, olmadı özleyince beni çok sever, çiçekleri kaktüsleri çok sever, evine gidince mutlaka o sofra ortaya konulacak, rengarenk yastıklarına , dantelli eski moda eşyalarını sever, kendisin daha çok seversiniz. Hem çok tutumlu, hesaplı ve idareci bir kadındır benim annem:)
Bu özelliğimi annemden almış olsam gerek, iyi ve kaliteli giyinmeyi çok seviyorum,  tabi kalite derken rahatlık da önemli  benim için:)) varsın dolabımda hiç bir şey olmasın, ama iyi bir kalitede beyaz gömlek, siyah ceket, siyah ve koyu gri skinny kot, siyah çanta, şık bir ayakkabı mevsimine göre olmalı, ben hep ççalıştığım için bel kide harcamalarım hep bu yönde, ama bir süre çalışmadığım zaman bakın o zaman nasıl dönüyorum evde pijama, eşofman, şort ve diğer şeylere. 
Tabi her akıllı kadının farklı alışveriş yeri ve jokerleri mutlak olmalı, yakın dostumun dolabında kaybolup, ondan aldıklarımı yenilerle harmanladığım çok olmuştur benim. Eski
 t-shırtlerimi, eski kotlarımı kesip rock müzik konserlerinde bulmuşluğumda vardır kendimi, Mango'dan aldığım ceketimle katıldığım düğün'de karadeniz yöresi şalımı  başıma , omzuma attığımda olmuş, ve sıra sıra selfieler çektiğimde:)) 
Dedim ya dünyaya bakışınız, modaya bakışınız, hayata  nasıl baktığınız aslında.
Düz bir insan gibiyse yaşamınız, mutluluk trenini biraz daha beklemeniz gerekiyor, yok ben çılgınlığa ani planlara varım diyenlerdenseniz de  emin olun dünyayı fethetmenin sesleri dış kapıdan yükselecektir  deli gibi.

Benim alışveriş anlamında ilk aldığım şeylerden biri Moschino çanta, ilk alışverişimi yaptığım yer Maslak Papetland, il çarşı pazar gezdiğim yerler, beşiktaş pazarı, fatih pazarı, etiler ulus pazarı'dı.  Tabi yaş 18:)) ve  o  dönemlerde, alışveriş için şahane şeyler bulabiliyordunuz, her şey kaliteydi, kesimi, ipimi, dikimine kadar, şimdiyse, pazar stratejilerin değişimiyle beraber, artık her şey uygun fakat kalite çok düşük. 
Gidin kadıköy boğanın arka sokağına her şey 20 lira, ama 2 gün yıkayın ağzı burnu yerlerde, 15 sene önce aldığım eteğimi buldum, geçenlerde, hatta bir dosta vermişim, sanki dün alınmış gibi, anladınız her hal dostlar, 
Çok sevdiğim ürünler de cep yakar cinsten, napayım hiç bir şey almayıp ayda bir, bir parça ürün almaya ama kalitesinden ödün vermemeye çalışıyorum elimden geldiğince...

Kadıköy'de yeni keşfettiğim takas yapan yerler var, takas'da da çok ilginç vintage ürünler bulabiliyorum mesela; geçen gün Sarıyer'de katıldığım bir etkinlikten az parayla çok güzel marka ürün eşyalar aldım. 
Giyinmek hakkaten çok keyif veriyor insana, kabuk değiştirir gibi oluyorsunuz, giyiminiz tarzınız oluyor, tarzınızsa bambaşka bir şeye, olmak istediğiniz kişiye  dönüşüyor. 
Bu yazının devamında; siyah beyaz moda, ünlülerden derlemeler, vintage ürünler, kolaj reimler, özel tasarımlar, moda çekimleri, binicilik kıyafetleri  olarak devam edecek, bir süreliğine  tatildeyim, sonrasında moda yazılarının tarihçesi ve bakü gezi notlarımla sizleri şımartacağım söz, sevgiler hepinize, keyifli okumalar diliyorum. İstanbul Baküye yolculuk son rötuşlar:)))

Yaz için çok  ideal kıyafetler bence, renk tonu, sadeliği, uyumu nefis, tasarım ben burdayım diye bağırıyor resmen, kıyafetlerin birbiri ile uyumu komponent eklentileri, makyaj ile tampon görevi yapmış resmen:))


 







Giyimde en sevdiğim renkler, siyah, gri, yeşil ve renklerin pastelleşmiş halleri, koyu yeşil ve siyah çizmede bence çok güzel, kırmızı çizmem var mesela, her şeye uyumlu kışın bol bol giyiyorum onu ve herkes çok seviyor gerçekten.


Ne kadar zarif bir elbise uyumu, kol daki kurdela olayı bitirmiş, ve eteğin duruşu süper, iş yemeği, iş görüşmesi, ve etkinlik için süper, ayrıca kırmızı küpe, saçın uyumu da çok yakışmış, bu arada pastel ve pudra ayakkabılar da çok moda, kıyafetin havasını değiştiriyor resmen.


Her yerde gördüğüm yeni akım, montlarda çantalarda çok cici, hazır satılanları da var istediğiniz yere yapıştırabiliyorsunuz, en güzel modellerini H&M'de gördüm.


Gri ve siyah şapka , siyah gözlük, siyah sırt çantası, modası hiç geçmez diye düşünüyorum. Kalıcı modelleri seçmek çok önemli, at, at giy ne anlamı var yoksa, şu bel üstü kotlarda çok cici, ama göbeği iyi eritmek lazım, düşük proteinli diyetle bu mümükün galiba:))


Kırmızının her rengine bayılıyorum. Kırmızı çeker, kırmızı ruj, kırmzıı ayakkabı ve kırmzıı fular, Bir gün kıbrıs ziyaretim olursa, her şeyi kırmızı olacak bu gezin:)) aldığım herşeyi kırmızı ile kombinleyeceğim. Mesela Bakü benim için çizgili kıyafet demek:)) resmen oyun oynuyorum kendimle ne güzel:))




Soldaki tam bana göre, işe giderken giy çık.

Gece için illaki siyah giymek yok, gayet hoş, ve iddialı


Siyah beyazın uyumuna aşığım, herşeyi siyah almak istiyorum, dolapta siyah gece elbisesi, siyah pantolon, siyah t-shırtün varsa korkma karada ölüm yok:))



Tam tatil elbisesi akşam için çok uygun
Bu tazr örgülü ince hafif şeyleri de seviyorum, pastel yeşil olanları var, ya da kemik rengi hiç moodası geçmez , çeketin içine giy, sade giy, etekle göbeği açık kombine et ne güzel:))




Tulum ve şortları da çok seviyorum.









Renk uyumu ve kombinasyon süper olmuş


Bazı kıyafetler çok basit görünebilir fakat güzelliği detaylardadır. Minik bir v yaka, pantolonda yer alan verevli dikiş, arka kapak cepteki tasarım herşeyi bütünleyip, başarılı bir ürüne dönüştürebilir,



Ben bu kadının giyim tarzına bayıldım. sıfır kol, v yaka, boyundan bağlamalı kıyafetler renk uyumu da tamsa çok asil gösterebiliyor bazen insanı, saç uyumu da şahane bu kıyafle her yere rahatlıkla gidebilirsiniz. iş, tatil, yemek, günlük vs.



Bağcıklı ve amazon tarzı giyimlerin hastasıyım:))



Şapkasız çıkmam, her tatil için mutlaka bir şapkam olacak, mutlaka hemde,


Şimdilerde bu yeni çıkan kalın tabanlı terlikler de çok cici çok hoşuma gidiyor.


Sweat T-shırt mutlaka dolabımızd aolması gereken bir parça ister siyah gri, ister renki ve emojili olsun, şort altına, hafif serin akşamlarda, sahilde dolaşırken, arkadaş partisinde çok hoş olabilir.



Yakın zamanda bir motor sevdasına bende katıldım. Normal ehliyetim var fakat motor kullnamak için yeniden alıcam galiba:)))  oyüzden deri ceket, deri çanta, ve bu tarz spor ayakkabılarda da gözüm yok değil, motorcu kızlar takipteyim sizi bilginiz olsun:))


Üzerinde tasarım olan her şeye varım.




Tasarm t-shırtler ve kot etekler en sevdiğim, yakın da bende kedi temalı t-shırtler tasarlayıp sizlerle paylaşacağım sevgili dostlarım bu hanımefendiyide bir blogda buldum, gerçekten çok tatlı biri ve çok zevkli giyiniyor kendisi,





Küpe deyip geçmemek lazım, en iddalı aksesuarlar bazen kıyafetin ana tamamlayıcısı olabiliyor.



Küpe, şal ve minik bir çanta en sevdiklerimden


Geceye işleme elbise en şahanesinden, saçını beğenmedim yanlız:((


Siyah elbise ve sandalet, terlik, babet çok moda şimdi büyük çantalarla kombinesi güzel oluyor, ister bol, ister dar, siyah elbiseniz siyah gözlüğünüz olsun bence:))




Bu yakalara takılan broşlarında hastasıyım. İnstagramımı takip edenler orda görebilir kaktüs broşumu, şimdilerde frida kahlo ve başka şeylerde yaptırıyorum.
Broşlarla ve keçeli ürünlerle ilgili mutlaka bir paylaşım yapacağım.
Herşey de kullanıp, elbisenin, t-shırtün havasını değişterebiliyorsunuz, iyiki var bu broşlar çok sevdim bunları ben:))


Birde taytlar ve outdoor kıyafetleri de çok seviyorum, inanılmaz bir talep var bunlara, bu tarz penye elbiseler, beyaz spor ayakkabılar, siyah tayt ve siyah spor ayakkabılar çok revaçta bende biraz  paraya  kıyıp ayılıp bayılarak Adidas'dan yen isiyah spor ayakkabı aldım. İyiki de almışım gerçekten çok güzeller heralde 10 sene giyerim ben bunları:)))


Renk tonları gerçekten çok hoş, bir mutlaka saçlarımızı uzatıp, balköpüğü üzerine hafif ışıltılı balyajlar atıyoruz, benden söylemesi, 10 numara 5 yıldız:)))


Ben çocukkende büyüdükten sonra da hep bir çeket manyağı ceket hastası oldum hep, gözlük ve ceketin uyumu şahane , kurumsal iş gmrüşmelerin olduğundan sebeb, ençok aldığım şeylerin başında ceket gelşr elbet, şimdilerde kırmızıceket hastalım başladı, ama hala alamadım bir türlü,




Gri ceket; aşksın sen:)) ve v yaka tulum şahanesin sen


Deri etek ve deri pantolanlarıda çok seviyorum.



Yine siyah beyaz uyumu nefis



Moda çekimlerin yapmak kadar, modeli ve arka fonuda havaya sokmak önemli, dedikleri bunlar olsa gerek:)) Bende bu konuda yetenekli olduğumu düşünüyorum, şu aşağıda ki kız bana gelse, daha enerjik daha farklı bir ruh dünyası ve güzellikte fotoğraflarını çeker gönderirdim. Bana heyecan vermeyen,mutluluğu ve güzelliği vermeyen kataloğu napayım ben:)) Kızcağız ölmüşde ağlayanı yok, yoksa üstündeki her bir parça nefis ötesi, şahane ürünler






Tam festivallik

Dekolte süper, saç bantıylagüzel olmuş, renkler tam yaz havası,


Sağdakinin üstündekilere bayıldım. Şapkanın rengi çok uyumlu, spor ayakkabı  resmen klasiği yumuşatmış.

Mısır, Tunus'a giderken al bunları giy, başında da bu renk şal uyumu, çok hoşlar gerçekteni bu renkleri çok seviyorum, pastel renk yeşil tonlarına bayılıyorum.


Kırmızı asaletindendir, Hem zengin gösteriyor, hem de havalı.


Doğallık da çok güzel.




Mor ve bordo  rengi hafife almamak lazım, mor renk de çok moda ve başı çekiyor şu sıralar, ben en çok mor spor ayakkabılara ve sırt çantalarına bakıyorum


 

Tam benlik giy çık




Çok hoş çok klas

Yine giy çık



Çok rahat, çok rahat, çok rahatım:))




Yorum Gönder

Rüzgarlar ve Işıklar Şehri Bakü… Yoldayız-1.GÜN BAKÜ

Selam, aybalam dostlar ; Azerbaycan tatilimizi ve gezi izlenimlerimizi yazdığım bu yayınımıza hoşgeldiniz:) Paldır küldür karar ver...

Günün Resmi

Günün Resmi
Amerika Hayalim