2017-01-28

# cıvıklı # develi

Kayseri Kapuzbaşı Şelaleleri & Erciyes


Hep duyarız ya, yok şuraya gidelim yok buraya gidelim diye, ben de diyorum ki önce yurdumuzun güzelliklerini gezelim görelim. Yur dışına gideceklere naçizane tavsiyem; önce buraları keşfedin derim, Çanakkaleyi, mardin, urfa yı, adana, belki kar kış vakti kars'ı karadeniz de yöresel yemekleri, doğunun şahane kültürünü, ege'nin naif koylarını, tekne gezilerini önce gezin görün derim. Mevlanayı görmediyseniz, ki bende gitmedim henüz, anıtkabire varmadıysanız tatil rotalarınızı yeniden gözden geçirin dedim. Yeniden kayserideyiz, daha önce gitmeyenler için gezilecek rotalar belli ;Erciyes Dağı, sultan sazlığı,kapuz kaya şelaleler ki gittiğiniz de doyamayacaksınız buraya, mutlaka sabah erken gidin mangal yapın balık yiyin, yollar tehlikeli çok dikkat edin:) yahyalı da pazarlara dalın tazecik sebze meyve alın, yazdan giderseniz mis gibi turşular kurun, reçeller yapın, soslar hazırlayın, bol bol domates ve elma  kurutun. Gazi köyünü ve diğer köyleri ziyaret edin,Meşhur cıvıklının tadına bakın, baraja gidin, erciyes de tekir yaylasında çadır kurun, kış mevsimi giderseniz erciyes de kayak yapın, teleferiğe çıkın gelirken de bol bol sucuk, pastırma, ne nefis elma ağaçlarından elma toplayın:) her şey ucuz , bereketli, bol mahsullü, insanlar çalışkan, güleç yüzlü, sevimli ve yurdum insanı:
Bu bendeki bahçe, ağaç ,çiçek böcek sevgisi hiç bitmeyecek:))
Kayseri de bayram süresince kaldığımız eşimin ailesinin evindeyiz, tertemiz havasıyla kayseri bir başka güzel, doğasına aşık oldum buranın resmen hiç yorgun kalkmıyorsunuz, Babamın özenle yaptığı bahçede keyiflerden keyif çatıyoruz. Annemin ellerinden öptüğü etli kavurmanın tadı bir başka güzel, bahçe ve doğa tüm sevgisini tüm şefkatini eksik etmiyor üzerimizden, Ben en çok kapuz kaya şelalesini merak ediyorum, gittiğimizde de bu kadar merak etmeye değer olduğunu görmek çok güzel, develi pazarları gezmek, yahyalıda halıları incelemek çok keyifli, ama en çok kapuz kaya yolu beni çok etkiledi. Yol boyu ilginç şelaleler, dağlar, taşlık kayalar, inanılmaz büyüleyici bir atmosferdeyiz, yan tarafımızda büyük bir gürültüyle akan nehir, rafting yapmak için ilginç, nasıl olmuş da turistler burayı yakalamamış, hadi o da olmadı doğa severler nerde diyorum. İlginç mağaralara girip, ilginç seslerin yankısını dinliyoruz yol boyu. 













Sultan sazlığı şahane bir yer:)

https://tr.wikipedia.org/wiki/Sultansazl%C4%B1%C4%9F%C4%B1_Mill%C3%AE_Park%C4%B1



Selfie çekme meraklısı ben:) dayanın takipçiler;))

Sanki dallas






Kayserinin meşhur elmalarııı






Nefis cıvıklıı meraklısına İstanbul adresi:))

teğhttps://tr.foursquare.com/v/ismail-ustanin-develi-c%C4%B1v%C4%B1kl%C4%B1s%C4%B1/4f9c0c66e4b0176465b04b36




Kayseri deki evimizde dinlendikten sonra ilk geldiğimizde gidemediğimiz ama deli gibi aklımızda kalan kapuz kaya şelalerine gittik, yol boyu rafting yapılacak şelaleler, dereler, köprüler, deli manzaralar, ölümcül uçurumlar gördük...Kayseriye giderseniz mutlaka bu şelalelere gidin mutlaka şiddetle tavsiye ederim. 









Yolda acıkırsanız mutlaka rüzgargülü tesislerinde mola verin, güleryüzlü hizmet, tertemiz mis gibi ortam, ister kahvaltı ister dönüşte yemek hangisi sizlere uyarsa, ben oradan çilek reçeli aldım. Bir daha alır mıyım? evet belki 3 kavanoz , reçeli yapan işinin ehli belli, çilek reçelinin içine, gül reçeli katmış koku, lezzet şahane gidin mutlaka buraya.






Şu görüntülere bakın, al sana mis gibi rafting yapılacak  yer:))






Bu mağaraya dikkat ucu bucağı yok diyorlar, şu yurdumun güzelliklerine bakar mısınız?,




Ordu nun dereleri, köprülerine benzemiyor mu?




ya yine ben:)
İşte kapuz kaya şelaleleri tüm haşmetiyle tüm gücüyle tüm güzelliğiyle karşınızda. Bir daha gitmeye değer.




Peri masalı gibi ev, uyuyan prenses ve yedi cüceler:))











Yahyalı dan mutlaka el dokuması kilim alın..








Yolları, ağaçları, çocukları, insanları, hayvanları, kitapları, mutlu olmayı, doğayı manzarayı, gezmeyi ve çok çalışmayı çok ama çok seviyorummm.




Yol dinlencesi, yol manzarası, ve heybetli erciyes karşımızda



Buraya tekrar gelirsem bu kez beni erciyes de kayak yaparken görebilirsiniz:)



Yolculuğumuz burda sona eriyor artık. Dönüş yolu İstanbul a gidiyoruz. Yeni yayında marmaris tatilimizi ve sizin için detaylı gözlemlediğim ve fotoğrafladığım resimleri paylaşacağım. 

Sevgiyle kalın, soğuklara dikkat edin, çinlilerin yaptığı gibi bol bol limonlu sıcak su için hem de öyle bir bak değil gün boyu için şifadır vücuttan ancak bir saat sonra çıkan bu sıcak su metabolizmamız için çok önemlii:)) sevgiyle kalın dostlarım.
Yorum Gönder

Rüzgarlar ve Işıklar Şehri Bakü… Yoldayız-1.GÜN BAKÜ

Selam, aybalam dostlar ; Azerbaycan tatilimizi ve gezi izlenimlerimizi yazdığım bu yayınımıza hoşgeldiniz:) Paldır küldür karar ver...

Günün Resmi

Günün Resmi
Amerika Hayalim