2016-12-27

# anıtur # hamsilisütlac

Karadeniz Turu

Haçan herkese selamlar Da:)) diyerek başlıyorum Karadeniz Turu gezi yazıma;
Anı Tur'la yaptığım o nefis Gap gezisinden sonra, Karadeniz Turu'da yapıp güzel ülkemizin eksik kalan yerlerini de gezmiş olayım dedim. Egeyi baştan başa gezdiğim için o kısmı parça parça yazıyorum sizlere zaten, sadece içimde ukte kalan Mavitur umarım bir gün onu da yapma şansım olur. Karadeniz hırçındır, nitekim insanı da öyle,  her ikisi de bir köpürdü mü dur durak tanımaz  İnsan nerede doğdum dememeli nerde doydum demeli hep, çocukluk, anılar, geçmişe bakınca çok karışık bir yaşam tarzımın  olduğunu görebilirsiniz.  Samsun Çarşamba da doğuyorum. Yazları ordu Çambaşı yaylasına dedemin yanına gidip geliyordum. Yedi yaşından sonra İstanbul da Ferah evler yaşamaya başlıyorum, daha sonrasında Sarıyer Vehbi Koçtan mezun olup Sarıyer'in tüm güzelliğini yaşıyorum.  Şimdilerde,  farklı bir yerde Çekmeköyde oturuyorum. Yakın bir zamana kadar da eşimle beraber Amerikaya gitme hayalleri içindeyim:))
Her nereye gidersem gideyim, ne yaparsam yapayım, doğa ve yeşillik sevgim anlıyorum ki çocukluktan kaynaklı bir şey, isterseniz kendi hayatınızdan örnekleyin, çocukluğunuz nerede geçmişse, ne kadar büyürseniz büyüyün, insan özüne dönüyor, ve asıl sevdiği şeylerin hayalini kurup içinde o duygunun esas yaşamını  yaratıyor.

Yine karadeniz yolları bu kez daha farklı bir heyecan içindeyim. Yıllarca her yaz tatilimi geçirmiş olduğum bu yeşiller diyarı, hırçın dalgalı Karadeniz  bu kez daha profesyonel, daha anlamlı daha güzel gelecek eminim gezdikçe bana.
Karadeniz'de turizm olarak şahane bir yer, fakat birazcık daha pişmeleri lazım diyorum,yerli, yabancı turist nedir, nasıl ağırlanır gibilerinden, oteller bu konuda uzman,fakat yöresel yerlerde biraz sıkıntı var gibi, turizm dediğimiz, turizmcilik dediğimiz şey bambaşka bir şey, elimizde yemyeşil bir doğa, nefis yemekler, harika bir doğa var. Öyleyse bunu sonuna kadar kullanmak elimizde, fiyatlar ve diğer şeyler hakkaniyeti neyse o olmalı, Ayder bu konuda çok iyi, Amasya'yıda çok sevdim, zaten Amasya ve Sinop bonus oldu bu gezimde bana.
Kastamonu çok güzel, Karagöl süpriz, Ani harabeleri şahane, erzurum cağ kebabı nefis, çılbır gölü çok güzel, Sümela Manastırı üzücü, Rize'de çay toplamak inanılmaz bir rüya gibiydi.
Ben Karadenizi gezerken çok sevdim, siz gezerken aşık olacaksınız.
 Farklı rota planlarıyla her şehir'i daha uzun süreli kalarak keyf alarak tadını daha çok  çıkaracaksınız.

Karadeniz sahili boyu inci inci dizilen memleketimden insan ve doğa manzaralarıyla sizleri baş başa bırakıyorum.Keyif alın doğanın nezih tenhasında, yeşilin çarpmasında...

ANI TUR GEZİ PROĞRAMI

SAFRANBOLU – CİNCİ HOCA HAN VE HAMAMI - PAZAR YERİ – YEMENİCİLER ÇARŞISI – GÜNEŞ SAATİ – SAFRANBOLU LOKUMU - KURŞUNLU TERMAL KONAKLAMA - ÜCRETSİZ TERMAL HAVUZ - HAMAM - SAUNA

Anı Tur otobüs içi ikramları eşliğinde Klasik Osmanlı kent mimarisini yansıtan, tarihî evleri ile ünlü Safranbolu'ya ulaşıyoruz. Öğle yemeğimizin ardından Safranbolu'da sırasıyla Safranbolu Kalesi, Eski Rum ve Türk mahalleleri, Saat Kulesi, Ayastefanos Kilisesi, Cinci Hoca Hanı, Cinci Hoca Hamamı, Pazar Yeri, Yemeniciler Çarşısı, Köprülü Camii, Güneş Saati, İzzet Mehmet Paşa Camii, Akça Su Kanyonu, Manifaturacılar Çarşısı, Demirciler Çarşısı, Bakırcılar Çarşısını geziyoruz. Gezilerimizin ardından Safranbolu'nun meşhur lokumlarını tadıp alışveriş için serbest zaman veriyoruz.

KASTAMONU - HÜKÜMET KONAĞI - ŞERİFE BACI ANITI – SİNOP – HAMSİLOS FİYORDU – TARİHİ HAPİSHANE – AKLİMAN – SİNOP LİMANI – GERZE – YAKAKENT - ORDU
Kastamonu’ya hareket ediyoruz. Karaçomak Deresinin iki yakasına kurulmuş olan Kastamonu, Kurtuluş Savaşı’nda verdiği örnek mücadeleden sonra “Şehitler Diyarı” adıyla anılır olmuş. Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Şerife Bacı Anıtı’nı görüp Nasrullah Camii ve Meydanı’nı gezdikten sonra İsmail Bey Külliyesi’ni Kale, Kral Kaya Mezarları (Panoramik) olarak görüp Sinop'a hareket ediyoruz. Ülkemizin en kuzeydeki ili Sinop’a ulaşıyoruz. Küçük ve şirin bir olan Sinop’ta ülkemizin tek fiyordu, yemyeşil ormanı, denizin bir nehir gibi kara içine girdiği Hamsilos Koyu, Akliman, Maket Gemi Yapım Atölyeleri, liman, romanlara ve türkülere konu olmuş Tarihi Hapishaneyi gezip Sinop Aklimanda öğle yemeği için mola veriyoruz. Sinop’ta Boyabat ezmesi ve kendinize maket gemi atölyelerinden bir tane gemicik almayı unutmayın.

ORDU – BOZTEPE – GİRESUN - FINDIK ALIŞVERİŞİ – TRABZON – AYASOFYA CAMİİ VE KİLİSESİ - ALTINDERE MİLLİ PARKI – SÜMELA MANASTIRI – MAÇKA – ZİGANA YAYLASI
Ordu kentinin sembolü olan “Boztepe’ye Çıkmalı Şu Orduya Bakmalı“ sözünün mekânı olan Boztepe’ye çıkıyoruz. Bu muhteşem manzaradan fotoğraflarımızı aldıktan sonra yemyeşil fındık bahçelerinin arasından Trabzon’a doğru yola çıkıyoruz. Yol üzerinde Giresun’da vereceğimiz fındık alışverişi molasının ardından, Karadeniz’in en gelişmiş kenti olan Trabzon’a varıyoruz. 13.yy da I. Manuel Komnenos zamanında yapılmış, 1572 yılında camiye çevrilmiş, 1964 tarihinde müzeye çevrilmiş Pontus Devletinin önemli eserlerinden biri olan Ayasofya Müzesini geziyoruz. Trabzon merkezde küçük bir gezinti yapıyoruz bu gezintide Trabzon’a has olan Telkari Sanatının örneklerini görebileceğimiz ve satın alabileceğimiz Telkari Atölyesi ve Mağazası gezintisinin ardından, Altındere Milli Parkı’na hareket ediyoruz. Altındere Milli Parkı içine girdiğinizde adeta yeşilin 1001 tonunu göreceksiniz. Gözleri renkli olmayan konuklarımız üzülmesin, yeşili seyrederken gözleriniz yeşil tonunu alacak. Yeşilliklerin içinde bulunan Karadağ’ın eteklerine kaya oyularak inşa edilmiş olan Sümela Manastırı’nın mimari harikasını gördüğünüzde şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz. 1250 mt yükseklikte bulunan Sümela Manastırını gezerken rehberimizin anlatımlarından sonra bir kez daha büyüleneceksiniz. Ayazma, Kaya Kiliseleri, Su Kemerleri, Kaya Freskleri gezisi ardından yıllarca uzaklara geçit imkânı vermeyen ve adı türkülere konu olan Zigana Dağı’na çıkıyoruz. (Sümela Manastırı'nda yapılan restorasyon çalışmaları nedeniyle manastır, 22 Eylül 2015 tarihinden itibaren geçici süreyle ziyarete kapatılmıştır. Restorasyon süresi belli olmadığından, tur tarihinde manastırın kapalı olması durumunda Sümela Manastırı’nın Altındere Milli Parkı içerisinden panoramik fotoğrafı alınacaktır.) Zigana Geçiti’nden Gümüşhane sınırına geçtiğimizde Karadeniz ve Doğu Anadolu Bitki Örtüsü ve iklimi arasındaki keskin ayrıma da canlı şahitlik edeceksiniz. Zigana üzerinde bulunan Hamsiköy’de, köyün meşhur sütlacının tadına bakabilirsiniz.

TRABZON ŞEHİR TURU – SOĞUKSU MEVKİİ - ATATÜRK KÖŞKÜ – RİZE - FIRTINA VADİSİ – ÇAT VADİSİ – ÇAMLIHEMŞİN – FIRTINA DERESİNDE RAFTİNG – KALEGON - AYDER YAYLASI

Trabzon’u gezmeye devam ediyoruz. İlk olarak Soğuksu Mevkiine doğru yola çıkıyoruz. Burada bizi bir 20.yy şaheseri olan Atatürk Köşkü karşılıyor. Ulu Önder bu köşkü 1924 ve 1930 yıllarında iki kez ziyaret etmiş, 1937 yılında burada kalarak vasiyetinin bir kısmını da bu köşkte yazmıştır. Köşk’ün mimarisi ve bahçesi sizleri büyüleyecek cinsten. Atatürk Köşkü gezisiyle birlikte Trabzon şehir merkezi gezilerimizi tamamlıyor ve ülkemizin en yeşil kenti olan kenti Rize’ye doğru yola çıkıyoruz. Rize’yi şimdilik panoramik olarak görerek, adını duyunca bile heyecanlandığımız Fırtına Vadisi’ne giriş yapıyoruz. Ve burada ilk olarak Fırtına Deresi’nin yanında öğle yemeği için mola veriyoruz. Öğle yemeğinde yöresel lezzetler olan Muhlama, Laz Böreği, Kara Lahana Sarması, Kırmızı Benekli Alabalığının tadına bakıyoruz.

1.Seçenek: Çamlıhemşin’den bineceğimiz minibüslerle SEVDALUK dizisinin çekimlerinin de yapıldığı Şenyuva Köyü’nü görerek Fırtına Vadisi’nin vahşi doğasında yükselen Zilkale'ye gidiyoruz. Zilkale’nin Kartal Yuvasını andıran görüntüsüne hayran kalacaksınız. Zilkale’de geçireceğimiz zaman sonrası Şenyuva Köyü’ne dönerek sizlere çay molası veriyoruz. Harika manzaraya karşı çaylarınızı yudumladıktan sonra Karadeniz Bölgesi’nin en büyük taş köprülerinden biri olan Şenyuva Köprüsü’ne kısa bir yürüyüş ile geçiyoruz.

2.Seçenek: Fırtına Deresinde yaklaşık 1,5 saat süren hafif bir parkurda RAFTİNG. Ekstra Kişi Başı 60 TL
Seçenekli gezilerimizin ardından, Fırtına Deresi’ni takip ederek önce ülkemize Altın Ayı Ödülünü Kazandıran “Bal” filminin çekimlerinin yapıldığı Çamlıhemşin’e, ardından da yayların sultanı Ayder Yaylası’na ulaşacağız. Bu yolculuğumuz esnasında kestane, kızılağaç, doğu ladini gibi Doğu Karadeniz bitki örtüsünün en zengin örneklerini görerek, Hala Deresi’nin yanındaki tarihi Osmanlı Taş köprülerinden Mikron veya Kale Köprüsünde fotoğraf molası vereceğiz. Kaçkar Dağları’nın en güzel noktasından birisi olan Ayder Yaylası’nda keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Gelin Düveni Şelalesi ve diğer şelaleleri görüyoruz. Kalegon gezisi sonrasında bu enfes yaylada sizlere serbest zaman vereceğiz. Bu süre zarfında güzel bir yürüyüş yapıp, yöre insanlarıyla keyifli ve bol kahkahalı sohbetler yapabilirsiniz. Ayder Yaylası’nda kendinizi bambaşka bir dünyada hissedeceksiniz. Rehberimizin belirttiği saatte aracımızda buluşarak Ayder Yaylası’ndaki otelimize hareket ediyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. Akşam dileyen misafirlerimiz muhteşem tulum gösterilerinin yapıldığı mekânlara gidebilirler. Rehberimize danışabilirsiniz. ANITUR’da, Ayder Yaylası’nda Konaklama bir ihtimal değil, GARANTİDİR.

PAKET FİYATINA DÂHİL TAM GÜN BATUM TURU – GONİO (APSAROS) KALESİ - ÇORUH NEHRİ - BOTANİK BAHÇESİ - TİYATRO BİNASI - MEDEA HEYKELİ - BATUM LİMANI - MERYEM ANA KATEDRALİ - ORTA CAMİİ – ERMENİ KİLİSESİ - SARP SINIR KAPISI MENÇUNA ŞELALESİ – ASMA KÖPRÜ – KÜÇÜKKÖY – ÇİFTEKEMER KÖPRÜSÜ TURU

Batum'a hareket ediyoruz. Sarp Sınır Kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra Gürcistan / Acara bölgesine geçiyoruz. Hz. İsa’nın On İki Havarisinden biri olan St. Mathias`in mezarının da bulunduğu Roma döneminden kalan ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio (Apsaros Kalesi'ni)  (Panoramik) görüyoruz. Batum şehir merkezine doğru devam ederken Bayburt'tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü göreceğiz. Bir sonraki durağımız, eski bulvar yanındaki Küçük Botanik Bahçesi olacaktır. Karadeniz’e özgü çok sayıda ağaç ve bitki türünü gördükten sonra tekrar şehir merkezine dönerek kent merkezini gezmeye başlıyoruz. Burada; Tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi'ni, Tarihi Orta Camii, Tiyatro Binasını, Medea Heykeli'ni, Batum Limanı'nı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa Meydanı’nı göreceğiz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için serbest zaman vereceğiz. Ardından Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp, otelimize yerleşiyoruz.

NOT: Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum'a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet, kurum kimlikleri vs.) geçiş yapılamamaktadır. Ailesi ile birlikte (Anne ve Babanın Aynı Anda) seyahat etmeyecek olan 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM'A geçişleri için NOTER’den onaylı MUVAVFAKATNAME almaları gerekmektedir. Bebekler, Çocuklar dâhil kimliklerde fotoğraf olması zorunludur.Kimlikler yırtık ve yıpranmış olmaması gerekmektedir. Gürcü memurları zaman zaman 10 yıldan eski olan kimlikleri kabul etmemektedir.

ALTERNATİF PROGRAM: Batum’a geçemeyen ya da geçmek istemeyen misafirlerimiz, arzu ederlerse Ekstra Mençuna Şelalesi turumuza katılabilirler. Arhavi’den bineceğimiz minibüsümüz Çiftekemer Köprüsü’nden geçerek Küçükköy’e ulaşacaktır. Küçükköy’de minibüslerimizden inerek asma köprüden karşıya geçip çok keyifli bir yürüyüşe başlıyoruz. Yaklaşık 30 dakika sürecek yolculuğumuzda Botanik Parkı andıran ağaçların arasından geçeceğiz. Yine aynı rota üzerinde çay bahçelerinin arasından geçecek ve isterseniz çay kesimi etkinliğimize katılabilirsiniz. Lazca anlamı “Ulaşılamaz” olan Mençuna’ya vardığımızda göreceğimiz manzara ise tek kelimeyle harika olacak. Bu muhteşem turun ardından Arhavi’ye geri dönerek grubumuzla ve otobüsümüzle buluşuyoruz.

RİZE – RİZE KALESİ – RİZE BOTANİK PARKI – RİZE BEZİ - UZUNGÖL – KARASTER – LUSTRA – YAYLAÖNÜ YAYLALARI - TİREBOLU – GİRESUN – GİRESUN KALESİ – ORDU

Rize Şehir Merkezinde turumuzu panoramik olarak yapıyoruz. Ardından tarihin eski çağlarından beri Rize’de hanımların elleriyle dokuduğu, günümüzde ise modern üretime sahip Rize Bezi Atölyesi’ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında Şirin Rize’yi Kuşbakışı seyredeceğimiz Rize Botanik Parkına veya Rize Kalesi’ne çıkıyoruz. Rize gezilerimizi tamamladıktan sonra Karadeniz’in simgesi haline gelen Uzungöl’e hareket ediyoruz. Uzungöl’de gezimize minibüslerimize binerek devam ediyoruz. (Ekstra 30 TL Yüksek Kaçkar Yaylaları programımız kapsamında, Karaster – Lustra – Yaylaönü Yaylalarını görmek üzere yola çıkıyoruz. Yol güzergâhımız üzerinde birçok yayla daha görme şansınız olacaktır. Karaster – Lustra- Yaylaönünde vereceğimiz molalarda fotoğraflar çekebilir birçok güzelliği aynı anda görebilirsiniz. Havanın sisli olması durumunda ise Demirkapı ve Haldizen Yayla gezileri gerçekleştirilecektir.  Yüksek yayla gezilerimiz sonrasında Uzungöl’e geri dönüyoruz. Uzungöl’ü doyasıya yaşamanız ve öğle yemeğinizi almanız için sizlere yeteri kadar bol serbest vakit veriyoruz. Serbest vakit sonrasında, Uzungöl’den keyifli bir şekilde ayrılıp, Sürmene’ de bulunan Çay Fabrikamıza gidiyoruz. Burada Çayın dalından koparılıp bardaklarımıza gelişine dek izlediği süreci yerinde öğreniyoruz. Gıda Mühendisinden alacağımız bilgiler sonrasında dileyenler Hediyelik Çay alışverişini bu noktada yapabilirler. Çay fabrikası ziyaretimiz sonrasında ise yine Sürmene denince ilk akla gelen unsurlardan olan Sürmene Bıçağı Atölyesi’ne gidiyoruz. Sürmene Bıçağı hakkında da bilgilendikten ve alışverişimizi yaptıktan sonra, Türk Sivil Mimarisinin bölgedeki önemli örneklerinden olan Memişağa Konağı’nı geziyoruz ve burada yöresel bal, peynir, tereyağı vb yöresel doğal ürünlerin alışverişi için serbest zaman veriyoruz.  Türk ve Rum mimarisinin bu ortak şaheserinde çekeceğimiz muhteşem fotoğrafların ardından Karadeniz’in bir ucundan diğer bir ucuna doğru harekete geçiyoruz. Kirazın anavatanı olan Giresun’a ulaştığımızda, yakın tarihimizin bir parçası, milli mücadelenin önemli isimlerinden Topal Osman’ın Mezarının da içinde bulunduğu Giresun Kalesi’ni geziyoruz. Giresun’dan ayrılırken sağ tarafımızda ise Karadeniz’in tek adası olan Giresun Adası’nı (Panoramik) görüyoruz. Güzel bir yolculuğun ardından, Ordu’daki otelimize ulaşıyoruz.

SAMSUN – ATATÜRK ANITI - BANDIRMA VAPURU - AMASYA - MUMYALAR MÜZESİ - YALIBOYU – FERHAT İLE ŞİRİN SU KANALLARI - HAZERANLAR KONAĞI – KRAL KAYA MEZARLARI – ÇORUM – HATTUŞA – DÖNÜŞ YOLCULUĞU
 19 Mayıs 1919 da Atamızın mili mücadeleyi başlatan ilk konuşmasını yaptığı Samsun'a gidiyoruz. Samsun'daki gezimize Heinrich Cripper tarafından yapılan ve dünyada denge bakımından 2. sırada yer alan Atatürk Anıtı (grup fotoğrafı çektirebilme imkânı), Bandırma Vapuru gezilerimizi tamamlayarak Samsun'dan ayrılıyor ve Amasya'ya hareket ediyoruz. Yeşil ırmağın taçlandırdığı kente girerken Ferhat'ın Şirin için açtığı su kanallarını görüyoruz. Mumyalar Müzesi, Arkeoloji Müzesi, II. Bayezid Külliyesi, Bimarhane, Yalı Boyu, Şehzadeler Parkı, Saat Kulesi, Hazeranlar Konağı, Kral Kaya Mezarlarının panoramik seyrinden sonra şehzadeler şehri Amasya'dan ayrılıyor ve leblebisiyle meşhur Çorum ilimize geliyoruz. Meşhur Çorum leblebisinden alıp Anadolu’nun en eski medeniyeti Hititler’in başkenti Hattuşa’ya gidiyoruz. Çok geniş bir alana yayılmış olan Hattuşaş Kentinde Aslanlı, Sfenksli, Kral Kapısı ile Büyük Tapınak ve Saray Binalarından sonra, bin tanrılı Hititlerin enönemlitapımmerkeziolan Yazılıkaya Açık Hava Mabedi’ni görüp İstanbul’a olan dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Sungurlu – Kırıkkale – Ankara - Bolu - Adapazarı - İzmit güzergâhı ile akşam saatlerinde İstanbul'a varıyor ve bir başka Anı Tur organizasyonunda buluşmak üzere Siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakarak bir sonraki gezimizde buluşmak üzere üzülerek vedalaşıyoruz. Hoşcakalın…

Ordu Boztepe

Ordu'ya tepeden bakış, artık teleferikle çıkmak çok kolay ve nefis bir kahve eşliğinde bu manzaraya doya doya bakarak keyfini çıkarın.

Kastamonu
Kastamonu Uğurlu Konakları

Kastamonu harikaları

Kastamonu Oteldeyiz

Kastamonuda kaldığımız  ve bütün gece pijama partisi yaptığımız şahane köşk otelimizden ayrılıp yolumuza  devam ediyoruz.

Sinopu ve tüm güzelliklerini görmeden olmaz, hamsiloz frozuna bayıldım. Sinop cezaevinde hüzünlendim.
Sinop'ta tekne gezimiz

Sinop Hamsiloz Frozu

Rize

Ve karadenizin meşhur olmazza olmaz tahta köprüleri, nefis

Ordu Boztepe

Sümela Manastırına çıkıyoruz

Sümela manastırına çıkmak kadar inmek te bir o kadar zor oldu bizim için, yolda dinlediğimiz kemençe ve otobüsteki eğlence şahaneydi, manastırın içinde yer alan fresklerin çizilip bozulmasına üzüldüm açıkcası.

Uy Kemençeci Dayı

Sümela Manastırı

tülin
Sümela Manastırı İç Kısmı

Anı Tur rehberimiz Sibel Şenyürek

Tur rehberimiz Sibel Şenyürek, çok severim kendisini

Hamsili Sütlaç uemeğe gidiyoruz

Erzurumdaki kümbetler keşke daha özenli bir şekilde korunabilse,

Erzurum 3 kümbet

Yoğun sıcak eşliğinde, Ani Harabelerine doğru yol alıyoruz, devasa büyüleci bir yerleşim yeri, zamanında kimbilir neler  yaşanmıştır bu gizemli topraklarda, Arpaçayı mucize gibi, sınırın soğuk nefesini ensenizde hisseder gibisiniz.  Yolunuz düşerse Kars'a  Ani Harabelerine gezin mutlaka.

Kars Ani Harabeleri

Arpaçay
Turda tanıştığımız yavru vatan Kıbrıs'tan arkadaşlarım

Çıldır Gölü

Çıldır gölünü de ayrıca çok sevdim balıkçılar çok sevimliydi. Bir belgeselde kışın buz tutmuş halide çok ilginçti, Hava mis gibi tertemiz,

Artvin Yaylaları

Ve yaylalara doğru yol alıyoruz  binbir renkli çiçek ve çam ağaçlarıyla dolu tabiat harikası yerler.

Allahım sanki özenilmişde yaratılmış, tabiatın en güzel tablosu bir mucize, dehşet güzellik

Karadeniz deyince akla ne gelir, fındık çay, mısır,
Anı tur ekibimiz ve yol arkadaşlarımız

Artvin borçka yolu üzerindeyiz, karagöl dedikleri yer. Cennetin gizli anahtarı ,ansızın yağan yağmur ansızın açan güneş, ansızın çöken sis, aşık oldum buraya yine gelmek istiyorum.

Uzungölü tahrip ettiniz saçmasapan yerleşimlerinizle, özellikle karadenizli inşaatçıların bilir bilmez  yaptığı yapılarla, umarım buranın hakkından da gelmezsiniz.

Artvin Borçka-Karagöl

Can dostum Yol arkadaşım Selmam:))

Sarp Sınır Kapısı

Rize Çay Bahçesi

Bizde pekalal çay toplayabiliriz:)

Ayder Yaylası

Yaylalar yaylalar, horon tepen gençleriyle mis gibi kokan çiçekleriyle, sevgili yurdum Karadeniz, Ayder yaylasında bir gece kalın uzak yaylalara turlar eşliğinde sabah erken saatlerde gidin, rafting yapın, gece boyu horon tepin, gençlerle coşun eğlenin.

Ayder Yaylası Horon teptiğimiz arkadaşlar.

Ayder'de akşam yemeği

Gelintülü Şelalesi

Uzungöl

Bu halini bile mumla aradığımız bir zamanların Uzungölü

Ve dönüş yolunda memleketim Samsundayız, Atatürkü anmak  ve bandırma gemisini ziyaret etmek için

Sevgi Yorganı

Sevgi yorganı derler adına,

Amasya

Süpriz final Şehzadeler şehri Amasya, sen ne güzel bir yersin, Sinop ve sana yine gelmek istiyorum.