2016-12-23

# anıtur # azizsavakatedrali

Belgrad farklı bir heyecan:)) AVRUPA GEZİ 1

Bu kez farklı bir ülkeden Belgrad'dan selamlıyorum herkesi;

Hiç yurt dışına açılmamış ve ilk açılımını küçük avrupa olarak adlandırdığımız Belgrad (Sırbistan'dan yapmaktançok mutlu olarak yazıyorum bu güzel, tatil ve macera dolu anılarımı.

Uzun bir arayış, araştırma, ve shengen vizesi sorunsalı yaşadıktan, elimizdeki 2-3 kuruşu'da bir takım acentalara kaptırdıktan sonra kendimizi bir zahmet Belgrad uçağında, ne yapacağımızı bilmeden, ilk defa tursuz, ilk defa korku ve heyecanla, ilk defa yeni bir yere

gidip ne yapacağını bilemeyen gezgincilere benzer bulduk.

Uçakta yaşadığım heyecanı nasıl anlatsam bilemedim, oldum olası uçaklardan korkan ben kendimi sakinleştirerek,teskin ederek güzeller güzeli, sakin ve nezih küçük avrupa ülkesi Belgrad'a. Uçaktan indikten sonra bizi havaalanında ilk karşılayan şey, Nikola Tesla'nın  resimleri oldu. Küçük çapta bir soruşturma ve  garip sorular eşliğinde,  ülkeye giriş iznini kaptık. Garip bir hisle yakaladığımız yıkık dökük otobüs'le mısır tarlaları arasından şehre doğru ilerlemeye başladık.  Etrafı anlatmak gerekirse  sanki Meksika semalarındayız,  ve hava da  o kadar sıcak ki  hemde ne sıcak anlatamam, hayatımdaki en sıcak günler hangisi diye sorsalar birincisi çocukken oruç tuttuğum ramazan ayları, diğeri de Belgrad'da geçirdiğimiz tatildir. Gündüz dışarıda dolaşmak bir cehennem sanki ,buraya gelenlere  sonbahar veya ilkbahar mevsiminde gelmelerini tavsiye derim. Şehir merkezine geldiğimizde, bambaşka bir yerin varlığı, bambaşka insanların yaşantısı, bambaşka bir sakinlik ve güzel şehir bizi karşıladı. Ülkemizden gelen türklerle karşılaşmak ve onların bizden önce gelip burada bir kaç yer gezmiş olmasından sebep, tavsiyeleri neticesinde Skadrija sokağındaki otelimize yerleştik.

Kaldığımız sokağın içindeki barlar, restaurantlar, gece kulüplerinden bolca olması gecemizin güzel geçmesine, sabahlara kadar eğlenmemize yetti de arttı bile,
biraz sıkıldığınızda bile kendinizi bu sokağa atmanız, restoran önündeki cici kızların restoranlarına girmemiz için yaptıkları  davetkar bakışları arasında en güzel cevap cici köftemizin tadına bakıp, çalan keyifli müzikle güzel bir akşam geçirmeniz olasıdır.
Fark ettik bizim bu gidişimizden sonra bayağı bir ziyaretçi akınına uğramış burası artık herkes, balkan gezilerine, ve belgrad'a aşinalar ve tatillerini burada geçirmek istiyorlar. 3-4 gün kaldığımız Sırbistan da gerçekten çok eğlendik, güzel yemekler yedik, şehri boydan boya gezdik, her akşam Garibic Pizza'da enfes pizzaların tadına baktık, Tuna nehrinde yüzdük, bol bol alışveriş yaptık, Tuna nehri üzerindeki gece kulüplerinde takıldık, özellikle öyle bir yer var ki gidenler için aşağıda linkini ekliyorum fazlasıyla iddialı bu kulübe mutlaka klasik giyim tarzında gitmelerini öneririm. Belgrad il gün bize sıcak yüzünü gösterdi, fakat daha sonraki günlerde, bol yağmur bol yağış, kışı yaşattı bi anda bize. Kalemegdanı mini bir trenle dolaşıp, eski Osmanlı'nın izlerini yakalayıp, caddelerde bol bol etrafı fotoğraflayıp, bir ülkede neden bu kadar kadın sayısı fazla diye hayrete düşerek gezdik Belgradı.

Şehrin ortasında bildiğiniz su tankeriyle içme suyu veriyorlar ve kimsenin garibine gitmiyor. Herkes birbirine saygılı ve nazik, bir nevi küçük avrupa. Bankalarda bile sarı bir çizgi var yaklaştığınızda anında uyarı alıyorsunuz her şey insana saygı çerçevesinde ilerliyor, özellikle eşimle gece bir test yaptığımızda bunu daha net görebildik, caddeye ayak bastığınız anda, tüm trafik duruyor, öncelik yayanın tabiki , bizdeki gibi akan trafiğin değil, yola ayakucuyla bile basmanız yeterli tüm yollar sizin için hazır ola geçiyor:) Caddeleri, cafeleri, güzel müziklerin çaldığı sokakları, ışıkları gezerken ,şehrin karmaşasında kaybolup giderken, çılgınlar gibi alışveriş etme isteği içindeyken, aşağıda yer alan Atatürk ve Türkiye ile ilgili kitabın olduğu bu  dükkanı,  görmek mucize gibi bir şey olsa gerek, burda türkleri çok iyi tanıyorlar korku ve esefle birlikte saygıları müthiş, Türkiye dediğiniz anda gözleri parlıyor adamların. Biraz daha ilerlediğimizde arka sokaklarda türk bayrağını baklavaya işlemiş bir başka daha mucize karşınıza çıkıyor. Sırbistanda gezilecek çok müze ve kilise var  özellikle Aziz Sava Kilisesi görülmeye değer, birde  Knez Mihailova Caddesinde yer alan otellerin kahvaltıları hem uygun hemde nefis, hediyelik eşya ve parfüm arayanlar buraya buyursun derim. Çok güzel bir parfüm olan Cloe'yi elimde avucumad kalan son sermayeyi'de vererek sıfırı tükettim sayılır.:))
Buraya kadar gelip, Nikola Tesla'nın müzesini gezmeden, icatları hakkında detaylı bilgi almadan dönmek olmaz. Aslında bu tür turlara hep Anı tur ile giderim mutlaka, fakat bu gezi bizim için bir nevi Avrupanın kapısını aralama ve  keşfetme turuydu.Hazır gelmişken buralara yakın başka ülkelere'de  gidelim  yeni yerler görelim diyerek, gezi programımızdan biraz sapmalar kaymalar yaparak farklı yerlere gittik ama onları da başka bir yazımda paylaşmayı uygun gördüm.

Belgrad'da mutlaka yapılması gerekenler

*Tuna nehrinde yüzün

*Kalemegdanı gezin

*Zemuna gidin

*Gece nehir kıyısında deniz üstünde yer alan, clublar da eğlenin

*Cevapcici yiyin

*Gece Klübü için, Freestyler gece kulübünde eğlenin:)))

*Nikola Tesla müzesine gidin

*Pazarlarını özellikle bit pazarlarını gezin

*Avm Usce'yi gezin

Gece şehri dolaşalım dedik, binlerce kere pişman olduğumuz alamadığımız asker şapkalarıyla karşınızdayım.

Merkezde yer alan cafelerde yada butik otellerde kahvaltı çok ucuz, biizm gibi cay bilmiyorlar, her yer kahve kokusundan geçilmiyor.
Burda tatow beni bir dondurmacıya soktu... Nasıl birşey anlatamam bardak dondurma içinde meyve karışımı, Türkiyede olsa kesin patlar bu işş nefis birşeyy

Aziz Sava Katedrali

Kalemegdan ve büyük kilise çok heybetli görünüyor, sanki ayasofya gibi..

Knez Mihailova Caddesine Giriş

Tuna nehrine yüzmeye gidiyoruz..Sahilde bir bayanla yaptığımız dansı hiç unutmicam:))